容我张狂,由香港踩单车去英国工作假期

分享者:
丹尼尔 (2014-2016 英国)


问:你来自哪里?
答:你好,我系丹尼尔,来自香港深水埗。

问:你什么时候参加工作假期?
答:2014年6月28号,我由香港深水埗嘅屋企楼下出发,踩单车踩咗278日,去到英国工作假期。

问:你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答:其实早喺2011至2012年左右,上网见到有香港人由香港踩单车踩到去巴黎,就已经令我开始有踩单车去英国嘅念头,因为我本身好钟意英国,亦都系曼联球迷。然后就大学毕业,求其搵份工做咗一年几,储咗些少钱,就觉得差唔多系时候出发。
另外我又想去working holiday,原本打算去澳洲,谂住去完返嚟香港先开始踩单车去英国,或者调返转踩完单车去英国先至再去澳洲working holiday。点知嗰阵咁啱宣布2014年起香港人可以用特区护照申请英国工作假期,一去可以去两年,于是我就决定将「踩单车去英国」同埋「工作假期」呢两件捞埋做一件事。

问:在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答:决定去英国工作假期之后,我就一直立心要帮曼联打工,就算系做洗厕所都冇所谓。我本身预计由香港踩单车过到英国要半年左右,点知最后都用咗接近一年先过到嚟。
嚟到伦敦,我去咗一间中餐厅做厨房工,份工都几辛苦,工时好长,而且非常之忙。我谂如果唔系因为我经历过踩咗成年单车嘅磨练先至过嚟做呢份工,可能都未必顶到。
之后去Manchester(曼彻斯特),试过上网申请曼联嘅工,但系都冇回音。我惟有去间马来西亚人开嘅珍珠奶茶铺做住先,嗰段时间系最失落,因为冇办法如愿帮曼联打工。后来我发现原来英国啲人好兴亲身去间公司度递CV搵工,于是我就胆粗粗去咗曼联嘅奥脱福主场嘅官方礼品店递CV,结果一见完工,佢哋就即刻请咗我做part-time。成功帮曼联打工,有机会见到好多名宿,不过大机构始终都有佢嘅制度,所以未必咁容易可以亲近到啲球星,但起码买波飞会容易啲先。

问:请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答:喺踩单车过程中、未去到英国之前,最难忘嘅经历系人与人之间嘅交流。其实我本身都冇踩开单车,喺香港亦冇试过踩公路,而行经嘅路线,除咗大陆之外我全部都未去过。所以啲朋友一知我要一个人踩单车去英国,都觉得好难以置信。但我想做啲特别嘅事,一系就唔做,一做我就要做啲黐线嘅!
由香港出发,经广西、云南、西藏、尼泊尔、印度、巴基斯坦、伊朗、土耳其再入到欧洲,虽然系一个人(同埋我架单车「忍者龟」)去,但我沿途都不断认识咗好多人,例如喺中国大陆遇上几个单车旅行者,同佢哋组成「小苹果车队」踩去西藏;喺网上认识先后认识咗两个香港人,成为我唔同阶段嘅战友;透过网上搵Couchsurfing(沙发冲浪,即系当地人畀背包客喺自己屋企梳发上借宿一宵)同Warmshowers(单车界嘅Couchsurfing,踩单车人专用)识咗好多唔同国家嘅屋主;沿途又喺好多机缘巧合下,周街识到好多当地人,有啲又执埋我回家收留我……又例如本身对印度感觉好差,但我识到嘅印度人反而好好人,又帮我搵地方住;喺大众印象中好危险嘅伊朗,我受过无数次真诚既招待,亦都识到好多真心朋友。
至于去到英国之后,最难忘嘅系喺曼联返工嘅第一日,就见到李克勤。

问:工作假期为你带来最大的收获是什么?
答:好老套都要讲,最大收获系扩阔咗眼界。踩几千公里单车去英国,经过好多国家。唔系冇惊过,但最惊系出发仲未踩出香港嗰阵,到出发之后已经豁出去冇野好惊,亦冇想中咁危险。就算系印度同巴基斯坦呢啲地方都冇想象中咁差,或者因为我系男仔,同埋多数经过乡村地方,啲人都好好。虽然沿途都算好好彩,但其实亦有唔少困难嘅时候,试过一日踩成二百公里、试过遇到唔友善嘅人、试过病、试过单车坏咗、试过喺尼泊尔瞓街……嗰一下辛苦还辛苦,但起码返到嚟之后有咩困难都面对到。
单车旅行嚟讲,278日唔算长。我喺斯洛伐克认识嘅一个英国人到我返到香港都仲喺路上继续踩梗、喺西藏见到由南京徒步到西藏嘅男人、遇到个已经行咗两年零九个月打算徒步到缅甸中年德国人……所以真系见识到呢个世界天外有天,比自己厉害嘅人实在大有人在。
出发去英国成个旅程,我基本上都坚持「唔会乘车」嘅原则。喺土耳其Istanbul(伊斯坦堡)中间有个横跨欧亚两洲嘅海,海上面条连接两洲嘅大桥唔畀单车出入,所以要乘车过桥。虽然条路只系五分钟车程,但因为条路好有意义,事后都令我几耿耿于怀。我份人本身都几硬颈,但以前系选择性硬颈,有啲嘢我都一样好容易会转軚、得过且过。但经过踩单车去英国之后,而家态度就改变左,做任何事更加唔会轻言放弃。坦白讲,中途系有踩到厌嘅感觉,变得好似为踩而踩咁,但好彩我好钟意搵人倾计,当我迫自己继续踩嘅时候,总会遇上一啲好人好事,佢哋都畀咗能量我去继续完成旅程。
虽然对我嚟讲踩单车过英国先系主菜,但我点都会想完成个工作假期去。到咗英国之后,算系个休息期,最大收获就系英文进步左。同样,视野亦都扩阔咗。本身虽然都钟意英国文化,但嚟到当地生活嘅感觉始终系唔同,好多嘢要亲身体验过先会知道。喺英国我平时返工放工都会踩单车,放假又会踩单车去啲短途trip咁。

问:对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们三个贴士?
答:
1) 
贴士就唔敢讲,但都想鼓励大家一句,唔好衰畀人睇,记得坚持到底。我知好多人都会去将working holiday标签为「唔捱得」、「唔面对现实」,我哋唔可以衰畀佢哋睇。
2) 
要听人意见,但唔好太过听人嘅意见,否则好容易畀其他人嘅意见左右。有时可能你一开始嘅谂法先系最适合自己,人哋觉得适合你嘅嘢唔代表真系适合你。
3) 
喺英国可以利用好多唔同网站或者App搵工,住方面可以住sharehouse,悭到钱之余亦都可以同外地人交流。

问:还有没有什么是你想补充的?
答:我本身都唔系一个好了解自己嘅人,以前个人几迷失,就嚟大学毕业都唔知道自己想点,只会屈服于现实,做自己唔想做嘅嘢。但系今次旅程中多咗好多时间同自己对话,令我更加了解自己,知道自己将来条路想点行。未来打算喺一方面做符合现实嘅事嘅同时,一方面做自己想做嘅事。

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的资讯。

(Chinese version only)

  返回