工作假期理想與現實

分享者:
藍橘子 (2013-2014 澳洲)


問:你來自哪裡?
答︰香港。

問:你什麼時候參加工作假期?
答︰2013-2014。

問:你曾到哪裡工作假期?為什麼會選擇那個地方為目的地?
答︰純粹因為較多人選擇去澳洲工作假期,而且我又唔想選擇亞洲地區,因為想感受一下更加唔同嘅生活文化。


問:在工作假期期間,你曾經做過什麼工作?你又有修讀什麼短期課程嗎?
答︰做過好多香港無乜機會做到嘅工種。農場摘豆、摘士多啤梨、剪葡萄枝、杏仁農場……又做過街場賣菜、餐廳侍應……

農場最辛苦係要日曬雨淋,動作要快。例如剪葡萄枝,有啲好似手腕咁粗,每日不停地剪足八個鐘,一星期後手指關節痛到發唔到力,但無計,一定要繼續做。
摘士多啤梨聽落好好玩,香港都有人畀錢入農場摘。但真實嘅士多啤梨農場係需要你每日跪喺地下十個鐘,不停鄔低身摘。

香港人比較少運動,相比起其他地方嚟工作假期嘅人例如台灣,好多人畢業後當兵兩年就去工作假期,香港人體力上會比較輸蝕。

雖然香港都一樣有農場有街市,你可以去體驗。但對方見你咁年輕,街市都未必會請你。

雖然工作好辛苦,但一定要繼續做,因為有工返已經好幸運,屋租、油錢、伙食……一切開支都無得靠其他人,唔似喺香港至少有個屋企可以返。


問:請分享你在工作假期中一個最難忘的經歷。
答︰打完工賺完錢之後,喺後半年大約用咗兩個月時間左右同我女朋友去環澳(我係同我女朋友兩個人去架)。我環澳嘅方式係揸車,諗住沿住個島嘅邊邊,由下面西澳環到去東澳咁樣。去到差唔多最後一站到咗Cairns(凱恩斯),當日參加咗個玩急流撐艇嘅Tour(旅遊團),點知玩完之後,發現架車突然間撻、唔、著呀!

因為當時玩激流嘅地點係個森林咁嘅物體嚟嘅,所以周圍都搵唔到人幫手。其中一個急流教練好好人,帶咗我哋去附近露營嘅地方搵人幫手,佢仲放棄咗跟返自己tour旅遊巴走嘅機會,而係選擇留喺營地救我地走!佢已經係破釜沉舟架喇,如果佢幫唔到我地嘅話就連佢自己都走唔到,因為佢係打算幫我地整完架車之後坐埋我地架車返去佢工作嘅地點。咁最尾喺營地都借到電線,叉得返電,而架車都好好彩,撻得返著!

咁之後諗住冇事啦,因為叉咗電之後,架車理論上係會一路行一路自己叉,咁諗住冇事,點知落到市區喺我同女朋友差唔多返酒店之前,發覺架車……

又再次撻、唔、著!

今次仲要冇咗個教練喎(佢已經走左喇),嗰陣我哋仲要喺路中心呀!我同女朋友完全唔知點算,惟有打晒燈將架車停喺路中心。之後好多人路過都幫手(可能因為我哋阻街啦,哈哈),幫我哋推埋架車去路邊先,又問我哋發生咩事,佢哋又幫我哋繼續借電線咁樣。

我最記得嘅,係個中年女人。

呢位太太落咗車幫我哋搵咗條叉電線,再用另一架車過電落我哋架車度。佢當時停咗喺路邊好耐,同埋佢幫我哋推車個陣,推到成隻腳都係泥,因為推咗上路邊嘅草地,佢成隻腳都畀濕泥整到污糟晒。我同女朋友都好唔好意思,諗住話ok架喇我地自己搞得掂,但佢話︰「唔得!我幫你哋手啦!」就係咁,佢就同我哋一齊喺路邊,一齊截停啲車問吓邊架車有嗰條叉電線。

到最尾都係借到條叉電線嘅,但係喺返酒店嘅路程呢,斷斷續續咁我架車都係……撻唔著。

咁最後一次撻唔著就係,都係喺路中心囉!我同女朋友惟有夾手夾腳推返好啲架車先,但係周圍啲人見到,即使係另一條街或者對頭車嗰啲,佢哋都會泊埋架車喺側邊,跟住跑過嚟幫我哋手。有個西裝友埋嚟睇吓我哋架車咩事,仲幫我哋call咗個整車師傅即刻過嚟整。最後整車師傅話我架車嘅電池直頭壞左,就唔關叉唔叉到電事,要換就要成粒電池換過新嘅。嘩!計過價錢好貴呀,倒不如直接棄咗架車去,將架車好平地賣咗去,賺返啲旅費。

其實Cairns本身唔係我哋最後一站嚟,最後一站係諗住去埋澳洲中間嘅Uluru(烏魯魯),諗住睇吓呢個地球嘅中心咁啦,但因為今次壞車,我哋啲錢又用得七七八八喇,最後都係去唔到。係好遺憾嘅,但係呢件事感觸好大,我同女朋友都冇乜唔開心,因為受過太多人幫助,佢哋幫完你臨走又會講聲Good luck(祝你好運)呀咁,真係覺得好感動呀呢件事,我諗喺香港就難啲遇到呢啲事,好少會有人咁主動離遠衝埋嚟幫你手,所以就好深刻。


問:工作假期為你帶來最大的收穫是什麼?
答︰呢一年工作假期呢,我覺得最大嘅收穫唔係話賺到幾多錢,因為我本身都打算環澳,去完澳洲又會去埋New Zealand(新西蘭),已經諗住會用晒啲錢架喇。所以只不過當頭嗰半年至九個月係用嚟賺個旅費。

咁最大收穫就係覺得——喺澳洲嘅生活好簡單。香港嘅生活都簡單,因為香港人一出世就係儲錢買樓架喇,所以都好簡單架!但係喺澳洲嘅簡單係唔同嘅,過咗嗰邊時嘅目標短期啲,例如你頭半年做嘢係為咗之後去一個旅行,生活變得好簡單。

另一個最大收穫就係呢……可能我個人犯賤,去到一啲外國地方會更加鍾意咗香港。因為覺得香港都唔係咁衰架喎,好多都好好架喎,呢個就係我嘅感覺。

其實返到嚟香港之後,好多人都問我,究竟呢一年賺咗幾多錢。咁或者有啲朋友真係為咗賺錢而去澳洲嘅,我就覺得睇你想點樣賺啦,成世流流長,其實你喺香港都可以賺返同樣嘅錢,唔係去到澳洲先好似掘金咁去賺錢,只不過喺澳洲你少咗娛樂,可以洗少咗錢咁解(咁當然佢時薪就高過香港啦)。咁橫掂喺香港都可以儲到錢嘅,又難得有一年時間去外國接觸唔同嘢,我自己覺得你去感受會好過賺錢。因為有啲人真係慳錢慳到日日食個杯麵食碗麥皮又過一日,同埋佢地即使放假都唔會去邊度玩,為咗慳錢,佢地只會喺間房度玩電腦又過一日。我覺得你呢一年,畀你賺到十萬又點啫?你返到香港就係得呢十萬咋喎。但係我而家賺到一個我成世都記得嘅回憶喎,我覺得係重要過錢。


問:對於那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否給他們三個貼士?
答:
1) 
唔好咁快放棄住!有好多人都係嚟到澳洲兩三個月就會走架喇,因為佢哋手頭上啲錢已經用晒,又搵唔到工喎,咁就放棄返返香港。咁其實佢哋呢兩個月係白費架喎。
2) 
同埋最要小心嘅係,唔好畀人呃錢。其實澳洲working holiday做嘢呢,有好多都係黑工嚟架。白工就係似我哋平時喺香港返工咁,有少少保障,有醫療保障呀、有最低薪金、有最長工時呀,呢啲叫白工。
3) 
咁咩叫黑工呢?黑工係會有個工頭既,例如係一份農場嘅工作啦,農場嗰邊就淨係會同個工頭溝通,等個工頭搵人畀佢,然後個農場主人出糧都淨係出畀工頭,唔會出畀我地。工頭就喺我哋薪水度呢度執一蚊嗰度執一蚊咁去賺錢,當一個工頭睇三四個農場,每個農場十零廿個人,咁你諗下,佢一個鐘每人執一蚊都六七十蚊澳紙一個鐘喇喎。但係跟工頭有一定危險性,因為你哋之間係冇合約架!佢隨時會走數架!佢可以直情唔出糧跟住熄電話,你根本就冇辦法搵到佢。聽過有個工頭拎晒啲錢賭錢,輸晒就搬去另一間屋照搵另一批人返工,繼續營運佢嘅農場,但你地啲人工佢就全部走晒數喇。呢個要小心,但現實就係好難搵到白工,因為好多農場或者工場都畀黑工工頭佔據晒。咁惟有追緊啲糧呀租金呀押金呀,熟知吓個工頭住邊知佢電話號碼,你就會容易啲追。

問:還有沒有什麼是你想補充的?
答︰如果你,或者好多年輕人,大學畢業讀完書,又暫時未搵到嘢做,考慮緊到底去唔去working holiday好呢,咁我就其實好鼓勵大家去嘅。因為你去都係一年或者兩年嘅事,到你遲啲先諗,一來過咗個年齡限制啦,二來即使工作假期冇個年齡限制,過咗30歲你嘅現實生活可能唔會容許你咁自由去另一個地方生活一年。你身邊可能有伴侶呀家庭呀,有一筆生活嘅開支喺度,就冇咁容易走架喇。所以你把握住你嘅年輕,去玩一年啦!

同埋,想提醒返大家,唔好對工作假期存在咁多美好嘅幻想。

因為我當年都係睇得多台灣人嗰啲blog啦,就覺得去工作假期好開心咁喎,見到佢地笑咪咪咁影相,好似每日都好好玩咁樣。但其實個現實唔係咁架,只不過台灣人個文化比較樂觀啦,佢哋寫啲嘢成日寫到好好玩咁。但事實係去到做嘢其實好辛苦架,唔係玩玩下摘士多啤梨好開心又過一日,因為摘得慢就會炒你架喇。咁當然辛苦之餘都有好多得著嘅,所以我都好鼓勵大家去,但係就唔好太多幻想喇。

提提你:以上各個參加者的經驗分享乃屬個人意見,並不代表勞工處的立場。工作假期參加者在出發前應做好資料搜集,以取得最新和有效的資訊。

(Chinese version only)

  返回