從獅子山下嫁到阿爾卑斯山山腳做餅

分享者:
法國人妻 (2016-2017 法國)


問︰你來自哪裡?
答︰我來自香港沙田,而家喺法國定居。

問︰你什麼時候參加工作假期?
答︰2016年至2017年。

問︰你曾到哪裡工作假期?為什麼會選擇那個地方為目的地?
答︰我去過法國working holiday(工作假期)。嗰陣我同當時嘅男朋友一直都long D(遙距離戀愛)緊,佢係法國人,咁點都要搵個方法令我哋能夠真真正正咁喺埋一齊。於是我就用working holiday嘅方式去咗法國,睇下習唔習慣到嗰邊嘅生活,同埋可唔可以喺嗰邊搵到工。因為佢家鄉就喺法國東南部嘅Chambéry(尚貝里),所以我都主要留喺嗰度。

問︰在工作假期期間,你曾經做過什麼工作?你又有修讀什麼短期課程嗎?
答︰我淨係做過一份工作,亦都係而家仲做緊嘅呢份工,就係喺Chambéry嘅一間餅店做甜品。本身我喺香港時都係一個甜品廚師,做過酒店,亦做過法國餐廳,都有跟過法籍廚師一齊做嘢,所以嚟到法國都想繼續發展整甜品嘅手藝。法國甜品之所以咁出名係有佢嘅歷史原因,由於以前嘅宮廷貴族好喜愛食甜品,所以法國本身就係好多甜品嘅發源地,最好嘅師傅基本上都喺晒法國呀、巴黎呀咁。
另一個原因係同呢度嘅地理同埋農產物有關,例如法國嘅車厘子係每年五月六月先有,但係喺香港就全年都有,因為香港嘅水果都係進口,所以我哋冇嗰種季節性嘅概念。但法國就夏天嘅時候只有夏天嘅水果,冬天嘅時候就只有冬天嘅水果,亦即係所謂嘅「不時不食」。法國好多食品都有「產區認證」(AOP,法文︰Appellation d'Origine Protégée),有晒條例認可唔同產品嘅原產地,咁就解釋到點解法國嘅芝士、紅酒,仲有奶類製品、生果、果仁等等會咁好呢,因為政府真係會立例去指引生產嘅過程,唔符合要求嘅係唔可以貼上呢個產區認證。
法國人由細到大都有呢種概念,我返工間餅店嘅廚師兼老細亦都好注重材料嘅產地。所以呢度賣嘅蛋糕同甜品每季都唔同款,例如紅桑子當造嗰陣就會出紅桑子蛋糕。呢度鋪頭細,所有甜品都係homemade(自家製),鋪細亦都會比較彈性,蛋糕會成日轉款,所以學到好多嘢。
讀書方面,我喺夏天嗰陣讀過一個為期兩星期嘅短期法文班,學啲基本嘅法文,但咁短期其實真係學得好皮毛。

問︰請分享你在工作假期中一個最難忘的經歷。
答︰最難忘嘅經歷係搵工嘅過程。嚟到法國之前,我只學過一年法文,而且得好基本嘅程度,所以嚟到差唔多完全唔識講法文。本身我係send email(電郵)搵工,但搵極都搵唔到,咩消息都冇,原來法國人基本上係唔會覆email嘅。
跟住我都試過去里昂呢啲城市地方,去心儀嘅餅店敲門,問吓佢哋請唔請人,但都係唔成功。所以頭幾個月我嘅生活都係去旅行同埋搵工,但又搵極都搵唔到,都開始徬徨。
有一次我路過一間市中心新開張幾個月嘅餅店,見啲餅幾靚就入去食。個waitress(女侍應)啲英文好好,又同我傾偈,知道我搵緊工,就話我知佢哋餅房好忙請人喎,老細見我之前喺香港係有經驗,就叫我去試工。跟住我喺度試咗一日工之後,老細就請咗我喇,我亦都成為咗呢度第一個廚房員工。當時工作假期張簽證限制咗每份工最長只可以做六個月,本身係會難搵工,但因為間餅店嗰時只係啱啱起步,唔敢請長工住,所以請我嚟做短期工就啱晒喇。
雖然好多法國人嘅英文都好差,但返工間餅店啲同事嘅英文都好好,佢哋本身都淨係同我講英文。直到完咗份工我返咗香港一排,之後再返去法國結婚,餅店又重新請返我,呢個時候佢哋就開始意識到應該要同我講法文。

問︰工作假期為你帶來最大的收穫是什麼?
答︰最大嘅收穫係得到咗一個老公!
我同老公係喺香港識嘅,佢之前都嚟過香港住過幾個月,但係香港嘅生活節奏實在太急,唔係咁適合佢。咁兩個人要一齊,一係就佢郁,一係就我郁,所以我就嚟法國working holiday喇。咁當然我本身都鍾意法國嘅生活,幸運地又搵到一份自己喜歡嘅工作,呢度生活節奏又慢啲,因為我都覺香港好急。係working holiday 呢段時間,我適應到法國既生活,而我哋亦都有更多時間可以相處同了解對方,為咗可以繼續共同生活,我哋決定咗結婚。

問︰對於那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否給他們三個貼士?
答:
1) 
最緊要最緊要最緊要——認清你嘅目標
我覺得去法國working holiday同其他地方有啲唔同,相比起其他英語國家算係難度比較高,雖然都會搵到工,但法國人嘅英文程度係真係差,所以如果唔識法文,喺度生活會有好多問題。要諗清楚點解你想嚟,唔好純粹係因為覺得法國好浪漫就過嚟。冇錯就算唔識法文,都可以去巴黎啲唐餐館返工然後喺歐洲四圍旅行,但咁樣我會覺得有啲可惜,因為既然你已經走出咗你嘅comfort zone(舒適圈)過嚟working holiday,係可以試啲唔同嘅嘢,如果嚟到都淨係去吓羅浮宮嗰啲,咁嚟旅行都得啦。既然嚟得working holiday最好就深入啲去探索法國。咁當然如果你本身就係鍾意返唐餐工,或者只係當係賺旅費,咁都冇咩問題,總之要知道自己目標。
另外,有時聽啲人話去澳洲working holiday可以搵到十幾萬返嚟,但喺法國係唔會發生呢件事。法國打工唔會搵好多錢,現時(2018)最低工資(SMIC)稅後都係1,200歐元左右一個月。
2) 
做好語言、金錢同心理準備
嚟法國真係要做好準備,佢唔似英語國家咁容易溝通,因為法國人英文真係唔好。語言好緊要,要識基本法文,起碼都要識睇。除非有當地人幫手,例如嗰陣我男朋友都幫我手安排咗好多嘢,否則語言唔同真係搞唔掂,會連生活上嘅基本嘢,好似係去銀行開戶口、落地時開張電話卡、畀人偷嘢去報案都做唔到,連租屋都會好困難。所以要做多啲資料搜集,睇多啲blog(網誌),例如我嘅facebook page啦(我在阿爾卑斯山山腳做餅 與瘋狂廢噏),或者一啲台灣人嘅blog資訊都好豐富。
同埋要準備多啲錢,當你有錢就唔使為左要交租要生活而去做啲你根本唔想做嘅工,可以用盡呢個working holiday嘅機會去體驗,始終法國呢個簽證嘅機會你一生人只會得一次。
亦都要做好更多心理準備,法國嘅行政係舉世知名超超超超超慢,無論係政府同私人機構,總之呢度任何同「效率」有關嘅嘢都係好差,千祈唔好同香港比。
3) 
搵工要主動出擊
搵工方面都係睇你法文程度同埋工作經驗,我就鼓勵大家主動出擊。呢度都有啲類似勞工處嘅搵工網站(https://www.pole-emploi.fr/accueil/),或者登分類廣告嘅網站會登招聘(https://www.leboncoin.fr/offres_d_emploi/offres/)但法國嘅失業率都幾高,就算係普通一份sales(售貨員)嘅工都有百幾人同你爭,所以靠正常途徑send email搵工真係好難,尤其係短工就仲難。所以我建議大家鎖定自己想搵嘅工種或者返工嘅地方,然後直接上門敲門,唔好怕面懵,面皮要厚啲。我覺得法國人普遍都係善良同埋鍾意「𢯎水吹」,只要同對方有面對面傾過偈留下印象,佢哋通常都願意幫你。

問︰還有沒有什麼是你想補充的?
答︰巴黎係好好,但唔好只係想去巴黎。好多人對法國嘅印象就只得巴黎,但其實法國嘅精華地方喺其他省度,無論係東南西北都有好靚嘅自然山水,好多文化體驗,既然嚟working holiday有一年咁耐時間,可以體驗多啲,深入認識法國文化。
至於安全方面,如果係恐怖襲擊就冇得講,根本冇得避,就算係細城市都有機會中。但Chambéry嘅日常治安就好好,咁當然要比起香港,都仲係要提防多啲。如果去巴黎就更加要小心,佢哋有句說話係︰「背包裡的東西是別人的東西」,始終嗰度比較雜,勁多扒手,我就試過畀人偷護照,直頭連喺邊度畀人偷咗都唔知。
好多人話法國人好寸、唔講英文,呢啲都係對巴黎嘅印象,始終係大城市吖嘛。但其實去到里昂已經唔同,去到Chambéry就更加唔同喇,呢度啲人超nice(友善),佢哋就算聽唔明英文都會嘗試同你講,同埋佢哋好proud of(自豪)自己國家嘅自然環境同埋產物,會係咁同你分享,令你睇多好多嘢,擺脫本身對法國既定嘅刻板印象。

提提你:以上各個參加者的經驗分享乃屬個人意見,並不代表勞工處的立場。工作假期參加者在出發前應做好資料搜集,以取得最新和有效的資訊。

(Chinese version only)

  返回