跟尼采說 -《法國篇》

分享者:
Tom (2018 法國)


問︰你來自哪裡?
答︰香港。

問︰你什麼時候參加工作假期?
答︰2018年。其實揀邊個月出發都好重要!我喺聖誕節前裸辭、一月到埗,當時天氣凍又成日落雨,加上人生路不熟,心情難免受影響。如果有得再揀過,我會想喺春天或夏天出發。

問︰你曾到哪裡工作假期?為什麼會選擇那個地方為目的地?
答︰法國巴黎,因為我由細到大都好「迷」法國文化、電影、藝術、建築……同法國菜!我有一個Bucket list(願望清單),列出咗好多自己去到法國一定要做嘅事情:調配屬於自己嘅香水、海邊即開即食生蠔、參觀葡萄園飲香檳、尋找畫家梵高(Vincent van Gogh)同莫奈(Claude Monet)嘅足跡……其實為自己設定目標同埋諗定一啲想做嘅事情,去working holiday(工作假期)都會充實啲,日後仲可以回憶返!

問︰在工作假期期間,你曾經做過什麼工作?你又有修讀什麼短期課程嗎?
答︰
做過兩份工。初初到埗做保姆,錢唔太多。當時都只係諗住搵啲零用錢「騎牛搵馬」,但其實呢段經歷對我喺法國生活有好大幫助。果陣搵到一個好好嘅法國人家庭,我負責幫佢哋湊兩個小朋友,佢地知我人在異鄉無人無物,仲叫埋我一齊慶祝新年,最後辭職嘅時候佢地都好唔捨得我……之後法文好咗,就轉咗去老佛爺百貨(Galeries Lafayette)做sales(售貨員)。老佛爺同春天百貨(Printemps)呢類老牌百貨公司長期都需要識中文嘅員工,而且人工同福利都好好,如果本身有零售工作經驗可以不妨一試。起初保姆中介提供所有免費法文班,所以唔洗額外畀錢上堂,而且仲可以識到來自世界各地嘅「同路人」。

問︰請分享你在工作假期中一個最難忘的經歷。
答︰
我喺法國有好多難忘嘅「第一次」。最難忘係喺巴黎街頭畀一群持刀嘅阿拉伯人士意圖打劫,最後用盡全力跑走脫險。香港人危險意識有時太低,因為香港實在太安全,經歷過一次死亡威脅,日後外出都會加倍小心。至於開心難忘嘅經歷實在太多,好似去Mont Saint Michelle(聖米歇爾山)睇天空之鏡日落、親身到訪梵高之墓(Tombe de Van Gogh)、第一次係阿爾卑斯山(Alps)睇雪同行山……呢啲體驗都係畢生難忘!

問︰工作假期為你帶來最大的收穫是什麼?
答︰
外在嚟講,我識到一班來自世界各地嘅好朋友,人在異鄉有咩事一班好朋友可以幫到你、陪伴你,出外靠朋友係真架!內在嘅,working holiday絕對鍛練到我對逆境嘅韌力,變得更加獨立。因為有好多事情都要靠自己,而且體驗過外地生活、同不同文化背景嘅人相處過,見識到一啲「歐遊」唔會睇到嘅事,你發現個世界真係好大,明白過去嘅自己其實好「井底蛙」,同時學識與人相處嘅技巧同點樣面對文化差異。

問︰對於那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否給他們一些貼士?
答︰
1) 
要勇於嘗試。人一世物一世,有啲嘢你而家去working holiday都唔去做,三十歲後就更加未必有機會再試,例如趁機會去多幾次旅行、識多啲外國朋友同畀心機學好一種新嘅語言。
2) 
要嘗試同外國人做朋友。去到外國就係要體驗生活,有好多生活細節,例如本地人先知嘅餐廳、俗語、文化等等,可能都要自己摸索或者靠本地人介紹先知道或體驗到。
3) 
遇到困難記住:呢個都係磨練之一!我成日都講:「最大不了,咪返香港囉!」有一個隨時歡迎你嘅家係好幸福。好好享受工作假期期間嘅所有高低起伏啦!


問︰還有沒有什麼是你想補充的?
答︰如果有任何關於法國工作假期嘅問題,歡迎到我的Facebook專頁發問。

提提你:以上各個參加者的經驗分享乃屬個人意見,並不代表勞工處的立場。工作假期參加者在出發前應做好資料搜集,以取得最新和有效的資訊。

(Chinese version only)

  返回