三十歲前最好嘅決定!

By
Mango (2015-2017 英國)


問︰你來自哪裡?
答︰香港。

問︰你什麼時候參加工作假期?
答︰2015-2017年。

問︰你曾到哪裡工作假期?為什麼會選擇那個地方為目的地?
答︰其實一直都好想去感受下外國生活,所以自從知道有working holiday(工作假期)呢個計劃之後就一直都好想去。初頭想去澳洲摘生果,過下一啲同香港唔同嘅生活,不過一直無扚起心肝去做。直至就嚟三十歲,「限期」到喇,先把心一橫要出去見識下!嗰時咁啱有朋友都想去英國旅行,而且我一直無去過英國,始終喺英式教育及文化薰陶下成長,所以好想去睇下英國係點,於是就認真實行去英國呢個計劃喇!揀去倫敦,係因為覺得佢同香港應該好似,生活唔會悶,會容易啲適應。

問︰在工作假期期間,你曾經做過什麼工作?你又有修讀什麼短期課程嗎?
答︰以前喺香港讀大學嗰陣連放假都要實習,時間唔多,加上我懶,所以無乜做過part-time(兼職),於是我一心想搵下啲sales(售貨員)、waitress(侍應)工作,過一啲同香港唔同嘅生活。到埗後大概個半月,我先搵到第一份喺日本餐廳做waitress及kitchen assistant(廚房助理)嘅工作,除咗上菜仲有機會捲下壽司。之後又做過sales,有機會接觸來自不同地方嘅人,見盡唔同人嘅性格,包括客人同同事。最難忘係倫敦工作唔似香港咁拘謹,返工無客人嘅時候,完全係好似「無皇管」咁同同事係咁傾計,一齊plan(計劃) day-off(假期)、plan去旅行,放工就一齊去飲嘢、食飯,explore(探索)倫敦,超開心!

問︰請分享你在工作假期中一個最難忘的經歷。
答︰最難忘係喺倫敦識到好多唔同國家嘅人,歐洲、美洲、亞洲、澳洲……度度都有,甚至有啲國家係我以前孤陋寡聞從來都無聽過!我學到唔同地方嘅文化,仲認識到佢地嘅語言、食物,真係大開眼界!

另外,我亦好好彩識到而家嘅老公,哈哈!佢都係嚟working holiday嘅香港人,我哋係嚟到倫敦先認識大家,真係有緣份!

問︰工作假期為你帶來最大的收穫是什麼?
答︰
得著真係有太多,數都數唔哂。最大體會係覺得香港其實只係一個好細嘅地方,能夠接收嘅資訊太少。以前以為自己都叫有睇下世界新聞、英美劇同來自世界各地嘅資訊,都叫做係有啲國際視野。但係嚟到英國,我先發現好多時人地所講嘅事件、地方、人物……好多嘢我都唔認識,有時我會覺得自己好似喺中學大學完全無學過嘢、無見識過咁。另外又學到待人處事嘅方式,直頭成個人都有禮貌咗,「吹水」又叻咗,呢啲都係我覺得一般香港人比較弱嘅地方。

另一個好深嘅體會就係讀書喺呢度其實唔係最重要。例如我做Sales嘅時候,其中一個supervisor(主管)好後生,只有廿二歲,因為佢好早出黎做野。有日聽佢講,諗緊幾時再去讀書。因為佢知道自己想做啲咩,需要進修啲咩。唔同喺香港,個個expect(指望)一定係讀完中學、再讀大學,出嚟做野先會搵得多錢。但係呢邊完全唔係咁嘅concept(概念),讀得多書唔等於搵得多錢,相關經驗先係最緊要!

另外一個例子係我喺醫院工作嘅時候見過嘅實習學生,最老嘅可以係「嫲嫲級」!佢話以前無機會做佢想做嘅野,結婚、湊小朋友、湊孫,到而家終於可以甩到身,有時間去實現自己嘅夢想,所以就讀返個大學學位去做物理治療師。好堅!

問︰對於那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否給他們三個貼士?
答︰
1) 
好老土咁講句,放膽去做,跳出你嘅comfort zone(舒適圈)!我嚟之前,個個識得我嘅朋友、同事都話我唔似係會一個人去外地做野嘅人。原本我只係諗住留一年,但未玩夠於是又再留多一年,簽證到期都仲係玩唔夠就索性搵埋working visa sponsor(工作簽證的贊助)留低,到而家已經喺倫敦生活咗五年啦!
2) 
唔駛怕自己英文唔好,因為大家都知英文唔係我地香港人嘅母語,而且絕大多數香港人嘅英文都可以應付到日常生活,一啲都唔失禮!更何況呢度大把人住咗幾十年都仲係一句英文都唔識講(真係有好多)……
3) 
有去Working Holiday 嘅諗法就快啲出發啦!Working holiday學到嘅野唔係讀書、睇電視、睇blog(網誌)同vlog(影片日記)可以學到。我而家諗返,就覺得我以前眼光太窄。世界好大,好多嘢等住我哋去探索發掘,所以趁年輕就唔好放過呢個大好機會啦!


問︰還有沒有什麼是你想補充的?
答︰一個人去外地工作假期,一定要保護自己應有嘅權利。呢度返工大部分都係夠鐘就會放工,好少會OT(overtime work,超時工作),就算OT都一定一定要補鐘或者補錢!要收工可以大條道理同啲客/老闆講:“ I'm sorry, we have finished work today"(抱歉,我們今天已經完成工作),大家都會好明白,唔會再chur(強迫)你。

提提你:以上各個參加者的經驗分享乃屬個人意見,並不代表勞工處的立場。工作假期參加者在出發前應做好資料搜集,以取得最新和有效的資訊。

(Chinese version only)

  Back