从狮子山下嫁到阿尔卑斯山山脚做饼

分享者:
法国人妻 (2016-2017 法国)


问︰你来自哪里?
答︰我来自香港沙田,而家喺法国定居。

问︰你什么时候参加工作假期?
答︰2016年至2017年。

问︰你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答︰我去过法国working holiday(工作假期)。嗰阵我同当时嘅男朋友一直都long D(遥距离恋爱)紧,佢系法国人,咁点都要搵个方法令我哋能够真真正正咁喺埋一齐。于是我就用working holiday嘅方式去咗法国,睇下习唔习惯到嗰边嘅生活,同埋可唔可以喺嗰边搵到工。因为佢家乡就喺法国东南部嘅Chambéry(尚贝里),所以我都主要留喺嗰度。

问︰在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答︰我净系做过一份工作,亦都系而家仲做紧嘅呢份工,就系喺Chambéry嘅一间饼店做甜品。本身我喺香港时都系一个甜品厨师,做过酒店,亦做过法国餐厅,都有跟过法籍厨师一齐做嘢,所以嚟到法国都想继续发展整甜品嘅手艺。法国甜品之所以咁出名系有佢嘅历史原因,由于以前嘅宫廷贵族好喜爱食甜品,所以法国本身就系好多甜品嘅发源地,最好嘅师傅基本上都喺晒法国呀、巴黎呀咁。
另一个原因系同呢度嘅地理同埋农产物有关,例如法国嘅樱桃系每年五月六月先有,但系喺香港就全年都有,因为香港嘅水果都系进口,所以我哋冇嗰种季节性嘅概念。但法国就夏天嘅时候只有夏天嘅水果,冬天嘅时候就只有冬天嘅水果,亦即系所谓嘅「不时不食」。法国好多食品都有「产区认证」(AOP,法文︰Appellation d'Origine Protégée),有晒条例认可唔同产品嘅原产地,咁就解释到点解法国嘅芝士、红酒,仲有奶类制品、生果、果仁等等会咁好呢,因为政府真系会立例去指引生产嘅过程,唔符合要求嘅系唔可以贴上呢个产区认证。
法国人由细到大都有呢种概念,我返工间饼店嘅厨师兼老细亦都好注重材料嘅产地。所以呢度卖嘅蛋糕同甜品每季都唔同款,例如红桑子当造嗰阵就会出红桑子蛋糕。呢度铺头细,所有甜品都系homemade(自家制),铺细亦都会比较弹性,蛋糕会成日转款,所以学到好多嘢。
读书方面,我喺夏天嗰阵读过一个为期两星期嘅短期法文班,学啲基本嘅法文,但咁短期其实真系学得好皮毛。

问︰请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答︰最难忘嘅经历系搵工嘅过程。嚟到法国之前,我只学过一年法文,而且得好基本嘅程度,所以嚟到差唔多完全唔识讲法文。本身我系send email(电邮)搵工,但搵极都搵唔到,咩消息都冇,原来法国人基本上系唔会覆email嘅。
跟住我都试过去里昂呢啲城市地方,去心仪嘅饼店敲门,问吓佢哋请唔请人,但都系唔成功。所以头几个月我嘅生活都系去旅行同埋搵工,但又搵极都搵唔到,都开始彷徨。
有一次我路过一间市中心新开张几个月嘅饼店,见啲饼几靓就入去食。个waitress(女侍应)啲英文好好,又同我倾偈,知道我搵紧工,就话我知佢哋饼房好忙请人喎,老细见我之前喺香港系有经验,就叫我去试工。跟住我喺度试咗一日工之后,老细就请咗我喇,我亦都成为咗呢度第一个厨房员工。当时工作假期张签证限制咗每份工最长只可以做六个月,本身系会难搵工,但因为间饼店嗰时只系啱啱起步,唔敢请长工住,所以请我嚟做短期工就啱晒喇。
虽然好多法国人嘅英文都好差,但返工间饼店啲同事嘅英文都好好,佢哋本身都净系同我讲英文。直到完咗份工我返咗香港一排,之后再返去法国结婚,饼店又重新请返我,呢个时候佢哋就开始意识到应该要同我讲法文。

问︰工作假期为你带来最大的收获是什么?
答︰最大嘅收获系得到咗一个老公!
我同老公系喺香港识嘅,佢之前都嚟过香港住过几个月,但系香港嘅生活节奏实在太急,唔系咁适合佢。咁两个人要一齐,一系就佢郁,一系就我郁,所以我就嚟法国working holiday喇。咁当然我本身都钟意法国嘅生活,幸运地又搵到一份自己喜欢嘅工作,呢度生活节奏又慢啲,因为我都觉香港好急。系working holiday 呢段时间,我适应到法国既生活,而我哋亦都有更多时间可以相处同了解对方,为咗可以继续共同生活,我哋决定咗结婚。

问︰对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们三个贴士?
答:
1) 
最紧要最紧要最紧要——认清你嘅目标
我觉得去法国working holiday同其他地方有啲唔同,相比起其他英语国家算系难度比较高,虽然都会搵到工,但法国人嘅英文程度系真系差,所以如果唔识法文,喺度生活会有好多问题。要想清楚点解你想嚟,唔好纯粹系因为觉得法国好浪漫就过嚟。冇错就算唔识法文,都可以去巴黎啲唐餐馆返工然后喺欧洲四围旅行,但咁样我会觉得有啲可惜,因为既然你已经走出咗你嘅comfort zone(舒适圈)过嚟working holiday,系可以试啲唔同嘅嘢,如果嚟到都净系去吓罗浮宫嗰啲,咁嚟旅行都得啦。既然嚟得working holiday最好就深入啲去探索法国。咁当然如果你本身就系钟意返唐餐工,或者只系当系赚旅费,咁都冇咩问题,总之要知道自己目标。
另外,有时听啲人话去澳洲working holiday可以搵到十几万返嚟,但喺法国系唔会发生呢件事。法国打工唔会搵好多钱,现时(2018)最低工资(SMIC)税后都系1,200欧元左右一个月。
2) 
做好语言、金钱同心理准备
嚟法国真系要做好准备,佢唔似英语国家咁容易沟通,因为法国人英文真系唔好。语言好紧要,要识基本法文,起码都要识睇。除非有当地人帮手,例如嗰阵我男朋友都帮我手安排咗好多嘢,否则语言唔同真系搞唔掂,会连生活上嘅基本嘢,好似系去银行开户口、落地时开张电话卡、畀人偷嘢去报案都做唔到,连租屋都会好困难。所以要做多啲数据搜集,睇多啲blog(网志),例如我嘅facebook page啦(我在阿尔卑斯山山脚做饼 与疯狂废噏),或者一啲台湾人嘅blog信息都好丰富。
同埋要准备多啲钱,当你有钱就唔使为左要交租要生活而去做啲你根本唔想做嘅工,可以用尽呢个working holiday嘅机会去体验,始终法国呢个签证嘅机会你一生人只会得一次。
亦都要做好更多心理准备,法国嘅行政系举世知名超超超超超慢,无论系政府同私人机构,总之呢度任何同「效率」有关嘅嘢都系好差,千祈唔好同香港比。
3) 
搵工要主动出击
搵工方面都系睇你法文程度同埋工作经验,我就鼓励大家主动出击。呢度都有啲类似劳工处嘅搵工网站(https://www.pole-emploi.fr/accueil/),或者登分类广告嘅网站会登招聘(https://www.leboncoin.fr/offres_d_emploi/offres/)但法国嘅失业率都几高,就算系普通一份sales(售货员)嘅工都有百几人同你争,所以靠正常途径send email搵工真系好难,尤其系短工就仲难。所以我建议大家锁定自己想搵嘅工种或者返工嘅地方,然后直接上门敲门,唔好怕面懵,面皮要厚啲。我觉得法国人普遍都系善良同埋钟意「𢯎水吹」,只要同对方有面对面倾过偈留下印象,佢哋通常都愿意帮你。

问︰还有没有什么是你想补充的?
答︰巴黎系好好,但唔好只系想去巴黎。好多人对法国嘅印象就只得巴黎,但其实法国嘅精华地方喺其他省度,无论系东南西北都有好靓嘅自然山水,好多文化体验,既然嚟working holiday有一年咁耐时间,可以体验多啲,深入认识法国文化。
至于安全方面,如果系恐怖袭击就冇得讲,根本冇得避,就算系细城市都有机会中。但Chambéry嘅日常治安就好好,咁当然要比起香港,都仲系要提防多啲。如果去巴黎就更加要小心,佢哋有句说话系︰「背包里的东西是别人的东西」,始终嗰度比较杂,劲多扒手,我就试过畀人偷护照,直头连喺边度畀人偷咗都唔知。
好多人话法国人好寸、唔讲英文,呢啲都系对巴黎嘅印象,始终系大城市吖嘛。但其实去到里昂已经唔同,去到Chambéry就更加唔同喇,呢度啲人超nice(友善),佢哋就算听唔明英文都会尝试同你讲,同埋佢哋好proud of(自豪)自己国家嘅自然环境同埋产物,会系咁同你分享,令你睇多好多嘢,摆脱本身对法国既定嘅刻板印象。

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的资讯。

(Chinese version only)

  返回