比旅行更加深入的体验

分享者:
表哥 (2016-2017 日本)


问:你来自哪里?
答︰香港。

问:你什么时候参加工作假期?
答︰2016至2017年。

问:你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答︰我去咗日本工作假期。18岁左右去过车展睇日本车,嗰时就开始钟意日本。我又钟意饮酒,而日本又有好多居酒屋。所以我好似普通香港人咁间唔时都会去日本旅行,一年去三四次左右。
有一次突然有个亲戚问我︰「你平时成日去日本,有冇兴趣去日本工作假期?」就系呢个契机,我就决定试吓。当时香港人去日本工作假期一年只有250个位,报名时慨心态系︰「得就得,唔得就下次。」结果得咗。

问:在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答︰以前每次去完日本旅行,都会有冲动想去学日文,但结果都系冇,只系去咗工联会上过几堂,老老实实出发工作假期时我净系识五十音。嚟到日本,知道自己日文唔得,就去日本语学校上啲短期课程,又可以识吓人,有咩唔明都可以问吓老师问吓同学,否则日常生活一定咩都搞唔掂,申请银行户口都搞唔掂。本身只系想学三个月,但谂落觉得得呢种程度慨日文唔会搵到工,净系够旅行,我都想个工作假期系有嘢可以学下,最后读咗三个课程,由零开始,由浅入深咁读。
不过其实我一开波就已经搵到工,算系有啲运气。我喺东京一间居酒屋返工,返夜晚慨,因为日文程度低,就要做厨房,喺香港从未做过呢行,觉得辛苦过喺香港返工四五倍。辛苦系辛苦,但同时又觉得好新奇,好过瘾,都做得好开心。同事全部都系日本人,我一开始日文太差,好难同人沟通,好容易将A误会成B,有好多搞笑嘢。正常应该靠读书令日文进步,但我实在唔系读书人,反而靠工作上领悟得快啲。呢份工做咗差唔多一年。
另外仲有做一份「激安の殿堂」嘅兼職,一開始係做免稅櫃檯,都係用中英文多,但做咗三個月之後,就調咗去食品部,要用好多日文,其實都應付唔到㗎,都係要搵同事幫手,自己有時都會唔好意思,不過做耐咗都慢慢會有個語感。

问:请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答︰去滑雪,滑足七日六夜,滑到周身痛呀。以前唔识滑雪,嚟到试吓玩,跟住就上晒瘾。会喺东京自己揸车周围去玩,咩都试吓,睇晒红叶樱花,又试过登富士山,仲有喺日本坐成千银港纸的士都体验过。
今次去工作假期唔系好似平时去日本旅行咁去大阪、北海道,而系去睇下波,睇J-League(日本职业联赛)。又有去马场,日本慨马场同香港气氛好唔同,喺香港系要18岁以上先入得,但日本系可以一家大细入去,好似去野餐慨感觉。

问:工作假期为你带来最大的收获是什么?
答︰比旅行更加深入慨体验。另外就系学识独立,带几多钱去就洗几多钱,冇得豪玩,唔会乱碌卡。
另外,我谂真系大部份人去到日本,都会畀日本慨文化感染,坏都会变好,依样我觉得系最大慨感受。我喺工作假期期间试过喺地下执到银包啦,入边有几千蚊港币……讲真比着我喺香港执到慨我一定执走入边慨钱然后就掉咗个银包就算……但系当时慨我系马上将个银包拎去差馆,连我自己都唔敢相信。
不过亦都因为咁,去完日本令我防御意识差咗。人在外地,又唔识日文,好多唔预计会发生慨嘢都会发生,试过有次自己一个去东京郊区以外睇波,习惯边睇边饮啤酒食零食,食晒就拎咗一千円出去再买,银包呀袋呀都留喺个座位,买完返嚟点知搵唔返自己个位,我日文唔得,用晒google翻译都问唔到人,结果我就喺另一边照饮酒睇波,因为我相信实搵得返个袋,结果都真系搵得返。

问:对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们三个贴士?
答︰
1) 
放胆去就得喇,趁后生乜都试吓啦。
2) 
学日文。
3) 
识埋普通话会好啲,但我啲普通话都唔得。

问:还有没有什么是你想补充的?
答︰完咗工作假期后,我再去咗日本读书,想去晒想去慨地方,同埋继续学好日文。

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的资讯。

(Chinese version only)

  返回