The Most Liveable City

By
Travela (2019-2020 奧地利)


問︰你來自哪裡?
答︰香港。

問︰你什麼時候參加工作假期?
答︰2019年6月至2020年6月。

問︰你曾到哪裡工作假期?為什麼會選擇那個地方為目的地?
答︰Austria(奧地利)。這個神秘又低調的世界級國度,是比較新的選擇。網上雖然有好多申請攻略同懶人包,但親身經歷分享少之又少。我只想找個特別的地方,加上奧地利位於歐洲,可以順便歐遊,旁邊就是德國跟瑞士這些熱門旅遊地方。出走只因貪玩,帶著「活在當下」的生存概念,喜歡四圍旅行的我,經常幻想著可以在外國生活一段時間,體驗一下當地生活和文化、做有意義的事,希望每天都學到新事物。真正踏上旅途擴闊眼界,而非只是說說而已。

為什麼選擇奧地利?純粹因為覺得她很美,常聽說這地方令人猶如置身仙境般、是「世外桃源」、「最美湖邊童話小鎮」、「明信片天堂」、「十大世界文化遺產」其中之一。好奇的我就想探索一下,到底維也納怎樣才可以連續十年名列全球最宜居城市榜首?在這裡快一年了,我覺得他真的實至名歸!

問︰在工作假期期間,你曾經做過什麼工作?你又有修讀什麼短期課程嗎?
答︰本身諗得好完美㗎,諗住一個月就可以settle(安頓)好晒搵到工,點知少年太天真,只學咗三個月德文,又點會夠用……不停send cv(提交履歷)、見過幾份工,都仲喺搵唔到。當你花光所有積蓄,當下好崩潰又寄人籬下嘅時候,你就咩都要做。不過又未去到賣身嘅,做過下中餐廳廉價勞工,做過「白工」就會明「黑灰工」有幾慘,係幾咁辛苦同唔人道,搵食艱難,為咗搵嗰兩啖飯仔可以去到幾盡?洗下碗都要㗎喇,仲有咩好怕?唔係點交租?唔通真係去乞咩,雖然呢度做乞兒都分分鐘搵得多過我。

最後,搵工搵咗差不多半年,終於得到幸運之神眷顧,窮途末路之際,搵到份比較似樣嘅機場duty free(免稅店)。聽落幾好㗎,但唔識當地語言始終蝕底,可能人地講緊你你都唔知,又總會有啲阿姐喜歡hard time(為難)你,硬要同你講德文,再擺個臭臉出來比說話你聽。不過都長到少少知識嘅,有得上下堂仲有禮物攞添。

不厭其煩重申多次,德文真係好重要。「全世界最好住城市」福利真係好到無人有,特別喺假期方面,PT(Part-time,兼職)同FT(Full-time,全職)有同樣日數嘅有薪年假、星期日返工有double pay(雙糧),特別想講嘅係返工嘅進修資助特別多,只要你有份白工,無論你攞咩visa(簽證)、係咪FT,都可以去waff(The Vienna Employment Promotion Fund,維也納勞工市場機構)申請進修資助。例如學德文,只需要比10%學費,其他都由政府津貼。我都因為機場免稅店份工而申請到津貼,學咗四個月德文㗎。雖然奧地利係重稅國家,但係攞得返唔少,如果番工車程遠,甚至連車錢都有得補貼,所以計計埋埋,呢份工收入都算可觀。

問︰請分享你在工作假期中一個最難忘的經歷。
答︰應該係搵屋,雖然最後搵到處好人家,但之前都經歷過一番波折。我喺到埗之前已經搵定一間dorm(宿舍)住一個月,諗住一個月內可以搵到長住嘅地方,點知無咁易,可能咁啱個時好多人爭。其實我已經喺頭幾個月入面搬過三次,啱啱嚟到不停搵屋interview(面談),心好累,諗起都想喊。好好彩,經過幾個月終於搵到現時住緊嗰度,係第四間屋,個個朋友嚟到都話間屋好大,唔知係咪因為係飛機師屋企,所以特別大?我都好慶幸搵到呢間share house(合租房屋),識到個nice family(友善的家庭)。

問︰工作假期為你帶來最大的收穫是什麼?
答︰每個地方都有佢嘅獨特文化,呢度真係有work-life balance(工作生活平衡),假期多多,無論係生活定空氣都真係有質素。呢度有嘅係真正嘅生活,而唔係「奴隸獸」。真係學識獨立,咩都靠自己,一年話長唔長、話短唔短,呢邊無人無物咩都要學,咩都要自己搵,所有嘢由零開始。學會慢活,活在當下。錢雖然好重要,但並非全部,生命仲有好多其他嘢都一樣咁重要。

問︰對於那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否給他們三個貼士?
答︰
1) 
想搵到份比較好嘅工?有心就學埋德文先過嚟。B1(德文程度)基本啦,你想嚟到先學都可以,預返要學半年時間。
2) 
Housing(住屋)你可以從幾個渠道搵,主要係Facebook group(社交平台群組)例如:WG-Zimmer in Wien Gesucht!、Airbnb(出租住宿網站)(價錢雙倍起跳)、WeChat(即時通訊軟體),睇你想同咩人住啦。
3) 
星期日係family day(家庭日)無得行街街㗎(所有公眾假期都係),超市都唔開,不過你都仲可以去church(教堂)、museum(博物館)、公園hea(消磨時間)下,或者去Bratislava(布拉提斯拉瓦)一日遊等等。商店方面連星期六都會收早㗎,記得留意時間,想買野要預早啲。

問︰還有沒有什麼是你想補充的?
答︰奧地利真係好靚!
Vienna — The world's greenest metropolis 2020(維也納—2020年世界最佳綠化都會)
多草多樹空氣自然好,Wien(維也納)有接近一半嘅地方都係green area(綠化空間)(200平方公里),總有一個公園喺左近。 Schönbrunn Palace Garden(美泉宮花園)、Stadtpark(市政公園)、Kurpark Oberlaa(奥伯拉溫泉公園)、Volksgarten(人民公園)、The Prater(普拉特公園)仲係amusement park(主題公園)添,咁就可以hea一個晏畫,好天就出去chill chill佢(放鬆享受)。

Recreation(康樂活動)有好多,主要同大自然有關,呢度根本係人傑地靈、洗滌心靈嘅好地方,有山有水,雖然無海,但有條藍色多瑙河,想看河可以去Donau Park(多瑙河公園)、Donau-Auen National Park (多瑙河奧恩國家公園)、Alte Donau(老多瑙河)、Donauinsel(多瑙島)、Donaukanal(多瑙河運河)。

Austria嘅水喉水係飲得㗎,仲要甜嗰隻。天然泉水每日新鮮來自Styrian(施蒂里亞)/Lower Austrian Alps(下奧地利阿爾卑斯山脈)。但如果你飲唔慣,想買支裝水,就要睇清楚佢有氣定無氣,“ohne”即係無;“prickeind/ funkelnd/ Sprudel” 就有氣。

提提你:以上各個參加者的經驗分享乃屬個人意見,並不代表勞工處的立場。工作假期參加者在出發前應做好資料搜集,以取得最新和有效的資訊。

(Chinese version only)

  Back