The Most Liveable City

分享者:
Travela (2019-2020 奥地利)


问︰你来自哪里?
答︰香港。

问︰你什么时候参加工作假期?
答︰2019年6月至2020年6月。

问︰你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答︰Austria(奥地利)。这个神秘又低调的世界级国度,是比较新的选择。网上虽然有好多申请攻略同懒人包,但亲身经历分享少之又少。我只想找个特别的地方,加上奥地利位于欧洲,可以顺便欧游,旁边就是德国跟瑞士这些热门旅游地方。出走只因贪玩,带着「活在当下」的生存概念,喜欢四围旅行的我,经常幻想着可以在外国生活一段时间,体验一下当地生活和文化、做有意义的事,希望每天都学到新事物。真正踏上旅途扩阔眼界,而非只是说说而已。

为什么选择奥地利?纯粹因为觉得她很美,常听说这地方令人犹如置身仙境般、是「世外桃源」、「最美湖边童话小镇」、「明信片天堂」、「十大世界文化遗产」其中之一。好奇的我就想探索一下,到底维也纳怎样才可以连续十年名列全球最宜居城市榜首?在这里快一年了,我觉得他真的实至名归!

问︰在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答︰本身谂得好完美㗎,谂住一个月就可以settle(安顿)好晒搵到工,点知少年太天真,只学咗三个月德文,又点会够用……不停send cv(提交履历)、见过几份工,都仲喺搵唔到。当你花光所有积蓄,当下好崩溃又寄人篱下慨时候,你就咩都要做。不过又未去到卖身慨,做过下中餐厅廉价劳工,做过「白工」就会明「黑灰工」有几惨,系几咁辛苦同唔人道,搵食艰难,为咗搵嗰两啖饭仔可以去到几尽?洗下碗都要㗎喇,仲有咩好怕?唔系点交租?唔通真系去乞咩,虽然呢度做乞儿都分分钟搵得多过我。

最后,搵工搵咗差不多半年,终于得到幸运之神眷顾,穷途末路之际,搵到份比较似样慨机场duty free(免税店)。听落几好㗎,但唔识当地语言始终蚀底,可能人地讲紧你你都唔知,又总会有啲阿姐喜欢hard time(为难)你,硬要同你讲德文,再摆个臭脸出来比说话你听。不过都长到少少知识慨,有得上下堂仲有礼物攞添。

不厌其烦重申多次,德文真系好重要。「全世界最好住城市」福利真系好到无人有,特别喺假期方面,PT(Part-time,兼职)同FT(Full-time,全职)有同样日数慨有薪年假、星期日返工有double pay(双粮),特别想讲慨系返工慨进修资助特别多,只要你有份白工,无论你攞咩visa(签证)、系咪FT,都可以去waff(The Vienna Employment Promotion Fund,维也纳劳工市场机构)申请进修资助。例如学德文,只需要比10%学费,其他都由政府津贴。我都因为机场免税店份工而申请到津贴,学咗四个月德文㗎。虽然奥地利系重税国家,但系攞得返唔少,如果番工车程远,甚至连车钱都有得补贴,所以计计埋埋,呢份工收入都算可观。

问︰请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答︰应该系搵屋,虽然最后搵到处好人家,但之前都经历过一番波折。我喺到埗之前已经搵定一间dorm(宿舍)住一个月,谂住一个月内可以搵到长住慨地方,点知无咁易,可能咁啱个时好多人争。其实我已经喺头几个月入面搬过三次,啱啱嚟到不停搵屋interview(面谈),心好累,谂起都想喊。好好彩,经过几个月终于搵到现时住紧嗰度,系第四间屋,个个朋友嚟到都话间屋好大,唔知系咪因为系飞机师屋企,所以特别大?我都好庆幸搵到呢间share house(合租房屋),识到个nice family(友善的家庭)。

问︰工作假期为你带来最大的收获是什么?
答︰每个地方都有佢慨独特文化,呢度真系有work-life balance(工作生活平衡),假期多多,无论系生活定空气都真系有质素。呢度有慨系真正慨生活,而唔系「奴隶兽」。真系学识独立,咩都靠自己,一年话长唔长、话短唔短,呢边无人无物咩都要学,咩都要自己搵,所有嘢由零开始。学会慢活,活在当下。钱虽然好重要,但并非全部,生命仲有好多其他嘢都一样咁重要。

问︰对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们三个贴士?
答︰
1) 
想搵到份比较好慨工?有心就学埋德文先过嚟。B1(德文程度)基本啦,你想嚟到先学都可以,预返要学半年时间。
2) 
Housing(住屋)你可以从几个渠道搵,主要系Facebook group(社交平台群组)例如:WG-Zimmer in Wien Gesucht!、Airbnb(出租住宿网站)(价钱双倍起跳)、WeChat(即时通讯软体),睇你想同咩人住啦。
3) 
星期日系family day(家庭日)无得行街街㗎(所有公众假期都系),超市都唔开,不过你都仲可以去church(教堂)、museum(博物馆)、公园hea(消磨时间)下,或者去Bratislava(布拉提斯拉瓦)一日游等等。商店方面连星期六都会收早㗎,记得留意时间,想买野要预早啲。

问︰还有没有什么是你想补充的?
答︰奥地利真系好靓!
Vienna — The world's greenest metropolis 2020(维也纳—2020年世界最佳绿化都会)
多草多树空气自然好,Wien(维也纳)有接近一半慨地方都系green area(绿化空间)(200平方公里),总有一个公园喺左近。 Schönbrunn Palace Garden(美泉宫花园)、Stadtpark(市政公园)、Kurpark Oberlaa(奥伯拉温泉公园)、Volksgarten(人民公园)、The Prater(普拉特公园)仲系amusement park(主题公园)添,咁就可以hea一个晏画,好天就出去chill chill佢(放松享受)。

Recreation(康乐活动)有好多,主要同大自然有关,呢度根本系人杰地灵、洗涤心灵慨好地方,有山有水,虽然无海,但有条蓝色多瑙河,想看河可以去Donau Park(多瑙河公园)、Donau-Auen National Park (多瑙河奥恩国家公园)、Alte Donau(老多瑙河)、Donauinsel(多瑙岛)、Donaukanal(多瑙河运河)。

Austria慨水喉水系饮得㗎,仲要甜嗰只。天然泉水每日新鲜来自Styrian(施蒂里亚)/Lower Austrian Alps(下奥地利阿尔卑斯山脉)。但如果你饮唔惯,想买支装水,就要睇清楚佢有气定无气,“ohne”即系无;“prickeind/ funkelnd/ Sprudel” 就有气。

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的资讯。

(Chinese version only)

  返回