Zookeeper的日常

By
Phoebe (2017-2018 澳洲)


問︰你來自哪裡?
答︰香港。

問︰你什麼時候參加工作假期?
答︰2017-2018年,踩住30歲deadline(最後限期)出發。

問︰你曾到哪裡工作假期?為什麼會選擇那個地方為目的地?
答︰澳洲,位於昆士蘭嘅Cairns(凱恩斯)。幾年前去過Cairns旅行,好鐘意呢個大堡礁旁邊嘅小城市,而且呢個城市屬於轉簽證條件中嘅特定地區,可以幫到我日後嘅轉簽申請。(呢度所提及嘅轉簽證制度,當時條件係要喺特定偏遠地區從事特定工作,外加搵到擔保及通過職業技術評估,成功申請就有永久居留權;但2019後移民政策有改動,有興趣想知多啲可以上網留意下。)

問︰在工作假期期間,你曾經做過什麼工作?你又有修讀什麼短期課程嗎?
答︰第一份搵到嘅工作係船宿潛水船(在船上住宿兼潛水)嘅purser(事務長),類似飛機嘅purser,而飛機有flight attendant(空中服務員),船就有hostie(船上服務員)。第二份做番同我喺香港工作一樣嘅zookeeper(動物園飼育員),工作內容包括照顧動物、清潔、訓練、健康檢查等等。另外好多時間係同遊客接觸同講解,例如帶樹熊/鱷魚比遊客抱住影相,每日帶兩至三次動物園tour(參觀)同一星期一至兩次嘅熱帶雨林tour。一開始無論工作模式同人事方面都有好大衝擊……但憑住強大嘅適應能力同經驗,我好快就融入咗新環境。公園嘅動物全部都係澳洲物種,包括樹熊、袋鼠、袋熊、樹袋鼠、Dingo(丁格犬)、Cassowary(鶴鴕)、Tasmanian devil(袋獾)、鹹水淡水鱷魚、鸚鵡同好多爬蟲類等等。

問︰請分享你在工作假期中一個最難忘的經歷。
答︰
  • 帶孤兒小袋鼠返屋企養,袋佢喺背囊行超市,小袋鼠訓喺我間房地下,咬爆我條手機叉電線
  • 收工有同事唔記得關門,第二朝袋鼠走哂出嚟,有啲走咗去紀念品店
  • 學識徒手捉鱷魚/蛇同巨蜥、幫樹熊/袋鼠/蛇/鱷魚打針、幫樹熊交配
  • 天氣好攞條大蛇出去曬太陽,但掛住同遊客吹水,條蛇身體三份之二瓹左入牆
  • 第一次見到野生花園鰻/hammerhead(雙髻鯊)/海龜/humpback whale(座頭鯨)
  • 遊客抱完樹熊開心落淚、帶完tour得到窩心正面評價
  • 代表公司接受報紙及電視訪問
  • 比人讚廣東話講得好,唔止一次
  • 加入球會打league(聯賽),冬季一星期一場
  • 放工錯過咗班巴士唔想等下一班,喺路邊截順風車
  • 由唔識揸車到日日揸四十幾公里


問︰工作假期為你帶來最大的收穫是什麼?
答︰好老土:擴闊眼界。雖然我好鐘意香港,亦有一份喜歡嘅工作,但經常覺得同呢個地方格格不入。朝早返工喺紅隧塞車時經常都覺得好壓抑,呢個時候電話成日攞景又贈興咁播五月天嘅歌:「我不懂我不是這樣……我不該這樣」,想繼續以興趣為先?香港出路甚少,又唔想搵份「高薪穩定」但無興趣嘅工,自己唔係專業人士但又唔想fit in(配合適應)。退一百萬步去諗,既然我喺呢個地方發揮機會唔多,又唔想妥協,咁不如放眼外地。當時都有諗過辭職去長旅行,但都唔夠sustainable(持續),因為我想試嘅係全新嘅生活模式。Working Holiday(工作假期計劃)正好比我體驗一下外地生活,如果適合就「永續Working Holiday」!

喺工作假期期間我接觸咗好多本地人、遊客、同移居澳洲嘅外國人。佢地有啲生活方式我根本從來無想像過,帶比我好大衝擊同啟發。每個地方嘅好壞都係要親身體驗,好慶幸透過Working Holiday搵到適合自己嘅生活,喺第二年就取得當地永久居留權,而且喺動物護理同環境教育方面可以學習嘅渠道更多,出路更廣。

問︰對於那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否給他們三個貼士?
答︰
1) 
Street smart(都市生存智慧)
其實呢個係去任何地方旅遊都需要有嘅通用能力,人在外地一定要有觀察力同危機意識,要識分辨陌生人好壞,份工或住宿有無伏、如何獲得有用資訊同幫助等等。

2) 
主動搵工
就算公司無出招聘廣告都可以照應徵,因為:
1) 未出廣告但可能其實有空缺或有人將會離職
2) 當等到人地出post(招聘廣告),你嘅競爭對手已經多咗20個

其實我兩份工都係咁樣搵返嚟,我寫求職電郵好有誠意,唔係就咁複製貼上。搵船宿潛水船個份工個陣係想應徵hostie,因為想有得免費潛水,點知間公司問我有無興趣做更高級嘅Purser,但做咗幾個星期後搵到動物園工作,就無再繼續做落去。

3) 
做research(資料搜集)
針對有興趣長期留低喺當地嘅人,可以研究定去邊個城市有利申請唔同簽證,考定IELTS(國際英語水平測試),帶齊文件正本,做好離港清稅,甚至喺香港時已開始應徵工作(我試過但唔成功)。

問︰還有沒有什麼是你想補充的?
答︰喺香港大家聽到Working Holiday就會不自覺地為佢貼上好極端嘅標籤,由「逃避現實」、「返嚟搵唔到工」、「做奴隸」,到「追夢」、「勇敢出走」、「唔去會死」。其實工作假期計劃只係提供左一個比你嘗試喺外地生活同工作一段長時間嘅機會,無分好壞,要點樣運用呢個機會都係每個參加者自己嘅選擇。一方面你可以選擇做定research,減低風險,亦唔應該助長黑工(非法工作);另一方面都無需要浪漫理想化工作假期,迫自己旅遊達人式流浪。跳出comfort zone(舒適圈)體會文化衝擊,適應同獨立解決問題係Working Holiday嘅特色。好多十幾歲嘅外國中學生一畢業就申請呢個計劃,其實開放得工作假期計劃嘅地方都係相對比較發達同安全嘅國家,好多溫室港孩都可以試下呢種從「中伏」中學習嘅體驗。

另外,Working Holiday除咗工作同渡假之外,仲有好多可能性,例如參與本地義務工作,由沙灘執垃圾到山火後幫手重建、打工換宿、修讀短期課程、尋找真愛、參加馬拉松或者其他運動、學一門新技能、練習外語、測試係咪適合移民等等。好多歐洲backpacker(背包客)覺得工作假期係個普通嘅旅行方式,過程比較佛系,亦有人去工作假期就係為咗全力賺錢回國開鋪。每個人嘅目標都唔一樣,無話邊個先係正確,亦無必要去批判其他人嘅選擇。如果你係人才,無論你喺香港定外國都係人才,唔應該喺發生不如意事情嘅時候,就將工作假期當成一個解釋嘅藉口或逃避問題嘅方法。好多人覺得去Working Holiday好嘥時間,但其實一兩年時間算得係幾多?31歲前其中一個可以比你往外闖嘅機會就喺呢度,想做就做,唔好超左齡先後悔。You only live once(人生只有一次)!

提提你:以上各個參加者的經驗分享乃屬個人意見,並不代表勞工處的立場。工作假期參加者在出發前應做好資料搜集,以取得最新和有效的資訊。
(Chinese version only)

  Back