Zookeeper的日常

分享者:
Phoebe (2017-2018 澳洲)


问︰你来自哪里?
答︰香港。

问︰你什么时候参加工作假期?
答︰2017-2018年,踩住30岁deadline(最后限期)出发。

问︰你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答︰澳洲,位于昆士兰慨Cairns(凯恩斯)。几年前去过Cairns旅行,好钟意呢个大堡礁旁边慨小城市,而且呢个城市属于转签证条件中慨特定地区,可以帮到我日后慨转签申请。(呢度所提及慨转签证制度,当时条件系要喺特定偏远地区从事特定工作,外加搵到担保及通过职业技术评估,成功申请就有永久居留权;但2019后移民政策有改动,有兴趣想知多啲可以上网留意下。)

问︰在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答︰第一份搵到慨工作系船宿潜水船(在船上住宿兼潜水)慨purser(事务长),类似飞机慨purser,而飞机有flight attendant(空中服务员),船就有hostie(船上服务员)。第二份做番同我喺香港工作一样慨zookeeper(动物园饲育员),工作内容包括照顾动物、清洁、训练、健康检查等等。另外好多时间系同游客接触同讲解,例如带树熊/鳄鱼比游客抱住影相,每日带两至三次动物园tour(参观)同一星期一至两次慨热带雨林tour。一开始无论工作模式同人事方面都有好大冲击……但凭住强大慨适应能力同经验,我好快就融入咗新环境。公园慨动物全部都系澳洲物种,包括树熊、袋鼠、袋熊、树袋鼠、Dingo(丁格犬)、Cassowary(鹤鸵)、Tasmanian devil(袋獾)、咸水淡水鳄鱼、鹦鹉同好多爬虫类等等。

问︰请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答︰
  • 带孤儿小袋鼠返屋企养,袋佢喺背囊行超市,小袋鼠训喺我间房地下,咬爆我条手机叉电线
  • 收工有同事唔记得关门,第二朝袋鼠走哂出嚟,有啲走咗去纪念品店
  • 学识徒手捉鳄鱼/蛇同巨蜥、帮树熊/袋鼠/蛇/鳄鱼打针、帮树熊交配
  • 天气好攞条大蛇出去晒太阳,但挂住同游客吹水,条蛇身体三份之二瓹左入墙
  • 第一次见到野生花园鳗/hammerhead(双髻鲨)/海龟/humpback whale(座头鲸)
  • 游客抱完树熊开心落泪、带完tour得到窝心正面评价
  • 代表公司接受报纸及电视访问
  • 比人赞广东话讲得好,唔止一次
  • 加入球会打league(联赛),冬季一星期一场
  • 放工错过咗班巴士唔想等下一班,喺路边截顺风车
  • 由唔识揸车到日日揸四十几公里


问︰工作假期为你带来最大的收获是什么?
答︰好老土:扩阔眼界。虽然我好钟意香港,亦有一份喜欢慨工作,但经常觉得同呢个地方格格不入。朝早返工喺红隧塞车时经常都觉得好压抑,呢个时候电话成日攞景又赠兴咁播五月天慨歌:「我不懂我不是这样……我不该这样」,想继续以兴趣为先?香港出路甚少,又唔想搵份「高薪稳定」但无兴趣慨工,自己唔系专业人士但又唔想fit in(配合适应)。退一百万步去谂,既然我喺呢个地方发挥机会唔多,又唔想妥协,咁不如放眼外地。当时都有谂过辞职去长旅行,但都唔够sustainable(持续),因为我想试慨系全新慨生活模式。Working Holiday(工作假期计划)正好比我体验一下外地生活,如果适合就「永续Working Holiday」!

喺工作假期期间我接触咗好多本地人、游客、同移居澳洲慨外国人。佢地有啲生活方式我根本从来无想象过,带比我好大冲击同启发。每个地方慨好坏都系要亲身体验,好庆幸透过Working Holiday搵到适合自己慨生活,喺第二年就取得当地永久居留权,而且喺动物护理同环境教育方面可以学习慨渠道更多,出路更广。

问︰对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们三个贴士?
答︰
1) 
Street smart(都市生存智慧)
其实呢个系去任何地方旅游都需要有慨通用能力,人在外地一定要有观察力同危机意识,要识分辨陌生人好坏,份工或住宿有无伏、如何获得有用资讯同帮助等等。

2) 
主动搵工
就算公司无出招聘广告都可以照应征,因为:
1) 未出广告但可能其实有空缺或有人将会离职
2) 当等到人地出post(招聘广告),你慨竞争对手已经多咗20个

其实我两份工都系咁样搵返嚟,我写求职电邮好有诚意,唔系就咁复制贴上。搵船宿潜水船个份工个阵系想应征hostie,因为想有得免费潜水,点知间公司问我有无兴趣做更高级慨Purser,但做咗几个星期后搵到动物园工作,就无再继续做落去。

3) 
做research(资料搜集)
针对有兴趣长期留低喺当地慨人,可以研究定去边个城市有利申请唔同签证,考定IELTS(国际英语水平测试),带齐文件正本,做好离港清税,甚至喺香港时已开始应征工作(我试过但唔成功)。

问︰还有没有什么是你想补充的?
答︰喺香港大家听到Working Holiday就会不自觉地为佢贴上好极端慨标签,由「逃避现实」、「返嚟搵唔到工」、「做奴隶」,到「追梦」、「勇敢出走」、「唔去会死」。其实工作假期计划只系提供左一个比你尝试喺外地生活同工作一段长时间慨机会,无分好坏,要点样运用呢个机会都系每个参加者自己慨选择。一方面你可以选择做定research,减低风险,亦唔应该助长黑工(非法工作);另一方面都无需要浪漫理想化工作假期,迫自己旅游达人式流浪。跳出comfort zone(舒适圈)体会文化冲击,适应同独立解决问题系Working Holiday嘅特色。好多十几岁慨外国中学生一毕业就申请呢个计划,其实开放得工作假期计划慨地方都系相对比较发达同安全慨国家,好多温室港孩都可以试下呢种从「中伏」中学习慨体验。

另外,Working Holiday除咗工作同渡假之外,仲有好多可能性,例如参与本地义务工作,由沙滩执垃圾到山火后帮手重建、打工换宿、修读短期课程、寻找真爱、参加马拉松或者其他运动、学一门新技能、练习外语、测试系咪适合移民等等。好多欧洲backpacker(背包客)觉得工作假期系个普通慨旅行方式,过程比较佛系,亦有人去工作假期就系为咗全力赚钱回国开铺。每个人慨目标都唔一样,无话边个先系正确,亦无必要去批判其他人慨选择。如果你系人才,无论你喺香港定外国都系人才,唔应该喺发生不如意事情慨时候,就将工作假期当成一个解释慨借口或逃避问题慨方法。好多人觉得去Working Holiday好嘥时间,但其实一两年时间算得系几多?31岁前其中一个可以比你往外闯慨机会就喺呢度,想做就做,唔好超左龄先后悔。You only live once(人生只有一次)!

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的资讯。
(Chinese version only)

  返回