80后从香港教室走到英国教室

分享者:
阿姗 (2017-2019 英国)


问︰你来自哪里?
答︰香港。

问︰你什么时候参加工作假期?
答︰我同男朋友一齐喺2017年9月参加working holiday program(工作假期计划)。

问︰你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答︰英国。因为我哋想喺外地都可以从事返同自己专业相关嘅工作(唔想去摘生果),去「holiday(假期)」之余又可以同时增加自己嘅「working experience(工作经验)」,而去英国要面对嘅语言问题相对较细,伦敦相对英国其他城市又更多元化,有更多工作机会,因此最后就选择咗喺伦敦落脚。

问︰在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答︰喺呢两年里面,我试过不同嘅工作,长期短期都有。我做过教师、教学助理,褓母、派传单同领队,期间亦都有上网读过啲同教学相关嘅短期课程。而男朋友亦都做返佢嘅专业,喺伦敦从事计算机相关工作。

问︰请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答︰其实整个旅程都有好多难忘嘅经历,做褓母帮小朋友换片片、走入英国学校工作、喺London Eye(伦敦眼)前睇完除夕烟花被求婚、去唔同嘅国家旅行等,好多都好难忘。但最难忘嘅经历应该就系喺英国学校做嘢嘅时间,作为一个non-native(非本地人)要教一班28个native(本地)小朋友,上至英文数学,下至常识科学,每日都要为听日嘅教材教案拼博。但每次睇见小朋友开心嘅笑容,佢哋掌握知识嘅满足感,每一句童言童语都令我觉得再辛苦都系值得嘅。最后我申请唔到working visa(工作签证)要返香港,好多家长都好难过,到最后一日要同小朋友讲再见时,大家都好伤心,好多小朋友都舍不得走,因为大家都知道呢一别好可能系以后都唔会再见。但即使离别好伤感,我仍然好庆幸我有呢个机会见证住一班小朋友成长,同佢哋一齐进行过好多难忘嘅活动,陪佢哋度过咗小学阶段嘅第一年。

问︰工作假期为你带来最大的收获是什么?
答︰就工作方面,能够系英国嘅学校做嘢,由一个教学助理做到教师,我体验到英国嘅教育文化,我亦喺依段期间体会到外国教学同香港嘅不同之处。即使返到香港继续教书,我仍然可以将喺英国得到嘅经验应用喺而家嘅教学上。除此以外,学识点样照顾自己,由洗衫煮饭,到财政分配,样样都好重要亦都有得着,呢啲系喺香港同屋企人同住比较难学到嘅嘢。

问︰对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们三个贴士?
答︰
 
第一,要想清楚去working holiday(工作假期)嘅目标系乜嘢,你想喺呢两年内得到啲乜嘢,因为到时会有好多外在因素影响你做嘅决定,但唯有不忘初心,先可以令你呢个旅程无悔。
 
第二,大胆尝试,融入当地,体会当地文化;人在外地,思乡心切,自然好容易就会同「同乡」聚埋一齐。但系难得去到第二个国家,当然要体验一下人哋嘅文化,做下义工,多啲同当地人接触,既可以丰富人生阅历,亦可以了解当地文化,仲可以提升语言能力。
 
第三,要学识煮返几味,当你想念妈妈饭餸的味道时你就会明白了。


问︰还有没有什么是你想补充的?
答︰喺搵工嘅过程中,唔少人都会为申请所需相关文件而烦恼,但有关嘅数据喺网上少之又少,所以我会建议唔好怕丑,主动去问下有经验嘅前人。自己完成后,亦可以将经验写低,同其他有需要嘅人分享,将经验传承落去。


如果想了解点样喺英国搵教育相关工作,或者如何申请无犯罪记录证明,可以去我专页了解: https://www.facebook.com/working.holiday.in.UK/

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的信息。

(Chinese version only)

  返回