跟尼采说 -《法国篇》

分享者:
Tom (2018 法国)


问︰你来自哪里?
答︰香港。

问︰你什么时候参加工作假期?
答︰2018年。其实拣边个月出发都好重要!我喺圣诞节前裸辞、一月到埗,当时天气冻又成日落雨,加上人生路不熟,心情难免受影响。如果有得再拣过,我会想喺春天或夏天出发。

问︰你曾到哪里工作假期?为什么会选择那个地方为目的地?
答︰法国巴黎,因为我由细到大都好「迷」法国文化、电影、艺术、建筑……同法国菜!我有一个Bucket list(愿望清单),列出咗好多自己去到法国一定要做嘅事情:调配属于自己嘅香水、海边即开即食生蚝、参观葡萄园饮香槟、寻找画家梵高(Vincent van Gogh)同莫奈(Claude Monet)嘅足迹……其实为自己设定目标同埋谂定一啲想做嘅事情,去working holiday(工作假期)都会充实啲,日后仲可以回忆返!

问︰在工作假期期间,你曾经做过什么工作?你又有修读什么短期课程吗?
答︰
做过两份工。初初到埗做保姆,钱唔太多。当时都只系谂住搵啲零用钱「骑牛搵马」,但其实呢段经历对我喺法国生活有好大帮助。果阵搵到一个好好嘅法国人家庭,我负责帮佢哋凑两个小朋友,佢地知我人在异乡无人无物,仲叫埋我一齐庆祝新年,最后辞职嘅时候佢地都好唔舍得我……之后法文好咗,就转咗去老佛爷百货(Galeries Lafayette)做sales(售货员)。老佛爷同春天百货(Printemps)呢类老牌百货公司长期都需要识中文嘅员工,而且人工同福利都好好,如果本身有零售工作经验可以不妨一试。起初保姆中介提供所有免费法文班,所以唔洗额外畀钱上堂,而且仲可以识到来自世界各地嘅「同路人」。

问︰请分享你在工作假期中一个最难忘的经历。
答︰
我喺法国有好多难忘嘅「第一次」。最难忘系喺巴黎街头畀一群持刀嘅阿拉伯人士意图打劫,最后用尽全力跑走脱险。香港人危险意识有时太低,因为香港实在太安全,经历过一次死亡威胁,日后外出都会加倍小心。至于开心难忘嘅经历实在太多,好似去Mont Saint Michelle(圣米歇尔山)睇天空之镜日落、亲身到访梵高之墓(Tombe de Van Gogh)、第一次系阿尔卑斯山(Alps)睇雪同行山……呢啲体验都系毕生难忘!

问︰工作假期为你带来最大的收获是什么?
答︰
外在嚟讲,我识到一班来自世界各地嘅好朋友,人在异乡有咩事一班好朋友可以帮到你、陪伴你,出外靠朋友系真架!内在嘅,working holiday绝对锻练到我对逆境嘅韧力,变得更加独立。因为有好多事情都要靠自己,而且体验过外地生活、同不同文化背景嘅人相处过,见识到一啲「欧游」唔会睇到嘅事,你发现个世界真系好大,明白过去嘅自己其实好「井底蛙」,同时学识与人相处嘅技巧同点样面对文化差异。

问︰对于那些打算到你目的地工作假期的青年人,你能否给他们一些贴士?
答︰
1) 
要勇于尝试。人一世物一世,有啲嘢你而家去working holiday都唔去做,三十岁后就更加未必有机会再试,例如趁机会去多几次旅行、识多啲外国朋友同畀心机学好一种新嘅语言。
2) 
要尝试同外国人做朋友。去到外国就系要体验生活,有好多生活细节,例如本地人先知嘅餐厅、俗语、文化等等,可能都要自己摸索或者靠本地人介绍先知道或体验到。
3) 
遇到困难记住:呢个都系磨练之一!我成日都讲:「最大不了,咪返香港啰!」有一个随时欢迎你嘅家系好幸福。好好享受工作假期期间嘅所有高低起伏啦!


问︰还有没有什么是你想补充的?
答︰如果有任何关于法国工作假期嘅问题,欢迎到我的Facebook专页发问。

提提你:以上各个参加者的经验分享乃属个人意见,并不代表劳工处的立场。工作假期参加者在出发前应做好资料搜集,以取得最新和有效的资讯。

(Chinese version only)

  返回